Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Hier kun je al je vragen stellen over stoffen zoals heroïne en morfine.

Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Berichtdoor Berbatov » ma feb 21, 2011 9:24 pm

Beste lezers,

Met deze tekst wil ik graag duidelijk maken hoe een heroïneverslaving begint ik wil mensen informeren welke kenmerken je wellicht kan herkennen aan verslaafde vrienden of aan jezelf als je het gebruikt op recreatieve basis, iets wat in mijn ogen niet kan. Heroïne is geen recreatieve drug, het is altijd om dingen weg te stoppen. De roes is niet heftig en het is niet bijzonder leuk. Ik hoop hiermee tevens dat mensen met verslaafde naasten dit lezen en zo wellicht de denkwijze van een gebruiker leren begrijpen, en vooral het ontstaan er van. Misschien kan er dan betere hulp geboden worden.

Ik wil hiermee ook niemand aanzetten tot gebruik, want dit verhaal gaat wellicht voor sommigen klinken alsof het niet verslavend is, omdat veel mensen denken dat je er na 1 keer al aan vast zit en er niet meer vanaf komt. Dit is niet zo. Althans, eigenlijk wel, maar je merkt het niet.
Ik wil niet te veel inwijden over mijn persoonlijke situatie aangezien veel dingen best gevoelig liggen, en daarom schrijf ik het vanuit het auctoriaal perspectief. Het dient ook ter informatie en niet ter vermaak voor 1 of ander persoonlijk verhaal. Het is vooral gebaseerd op mijn bevindingen, maar ik heb er ook over gelezen en dat heb ik er ook deels in verwerkt. Dat maakt mijn verhaal wat algemener. Desalniettemin sluit ik niet uit dat mijn verhaal toch te veel een betrekking heeft op mij en dat het bij een andere gebruiker heel anders is gelopen.

Ik wil zelf graag de stap zetten om hulp te zoeken, en ik ga dit waarschijnlijk binnenkort doen. Ik schrijf dit trouwens wel nuchter (en ziek, zwak, misselijk) omdat ik nu niet aan heroïne kan komen.

De probeerfase
Ik ga er vanuit dat de meeste mensen die heroïne proberen gewoon 1 keer het gevoel willen ervaren, en denken dat het ze wel lukt. Vaak hebben deze mensen er goed over nagedacht en weten ze dat, hoe zwaar de afkick en drang ook is, ze het niet meer gaan doen. Na deze eerste keer (die door veel mensen als onprettig wordt ervaren ((misselijkheid, hangerigheid, afwezigheid) waardoor deze mensen vaak meteen van plan zijn om het een keer goed te proberen) blijkt die afkick en alles mee te vallen. Sterker nog, hij is er helemaal niet! De gebruiker voelt zich hierna nog sterker en kan er in het begin echt niet bij hoe iemand zijn leven vergooit voor zoiets. Het geeft wel een prettig effect, maar XTC of speed zijn veel bijzonderder. Het rationele denken vervaagt hier na enkele keren gebruik al een beetje en je begint al te geloven dat heroïne eigenlijk niks voorstelt.

De "verderexperimenterende" fase
Zoals in de vorige alinea al deels beschreven, je objectieve en rationele denken vervaagt steeds meer. Dat wordt steeds erger en dat zal ik ook stapsgewijs proberen te beschrijven met voorbeelden. Je houdt jezelf steeds meer voor de gek en je behoudt het valse gevoel dat er niks aan de hand is.

Na het een paar keer geprobeerd te hebben blijkt dat het wel fijn is en als je er over leest dan blijkt dat het middel zelf weinig lichamelijke en psychische schade veroorzaakt. Dit is natuurlijk belachelijk, je maakt jezelf gewoon wijs dat je beter bezig bent als je heroïne neemt dan als je een avondje alcohol drinkt. Maar op dat moment wil je jezelf op de een of andere manier voor de gek houden, om te kunnen gebruiken. Zelf heb je dit in eerste instantie echt niet door. Je denkt dat je heel verantwoordelijk bent en dat je het best vaker kan gebruiken. Dit gebeurt dan ook en er wordt misschien voorzichtig begonnen met recreatief gebruik. Eens in de drie maanden, dan kan er natuurlijk niks gebeuren. Ik zal even benadrukken hoe naïef ik toen dacht door middel van een (zo goed als letterlijk) citaat van mezelf.

Er zal niks gebeuren. Zeker niet met zo'n sterk persoon ik ben. De mensen die verslaafd raken aan heroïne zijn even grote losers als die alcoholisten. Mensen die geen toekomst hebben, en zo dus hun leven vergooien omdat ze verder toch niks kunnen. Best zonde, dat zo'n relaxed middel zo zwart wordt gemaakt door alles en iedereen. Het was vroeger legaal. Toen waren er relatief minder problemen, omdat er toen nog geen misbruik van werd gemaakt zoals bij alcohol.

De "recreatieve" fase
Eens in de maand moet volgens de gebruiker lukken, gewoon voor de afwisseling van alcohol. De gebruiker denkt dan al verder. Eens in de maand stelt eigenlijk niet zo veel voor, waarom doe ik het niet vaker? het kan echt absoluut geen kwaad als ik het eens per twee weken doe. De stappen worden snel gezet en in deze fase voelt de gebruiker zich echt heel sterk. Hij zal nooit verslaafd raken, zo denkt hij.

In deze fase beginnen de eerste problemen zich ook voor te doen. Het gebruik wordt niet meer stiekem gedaan, en het wordt gewoon makkelijk verteld aan vrienden op een nonchalante manier. De naasten schrikken natuurlijk enorm en vragen er dingen over. De gebruiker wil hier niks van weten en vindt deze mensen dom als ze zich zorgen maken. Ze drinken alcohol, en dat heeft zogenaamd een groter risico dan heroïne. Ze zijn hartstikke hypocriet en ze moeten niet zo dom doen.

Dit gaat al heel ver. Je beschermt het middel enorm ten koste van je vrienden. Je irriteert je enorm aan hun. Nog steeds gaat er geen belletje rinkelen dat er iets aan de hand is. Je hebt het zelf gewoon niet door. Je denkt dat je gelijk hebt en de anderen niet. Je hebt niet door hoe erg je tot die tijd bent veranderd. In je hoofd heb je nog steeds gelijk. Het probleem bij heroïne is dat dit belletje eigenlijk nooit gaat rinkelen en dat je niet doorhebt hoe fout je eigenlijk bezig bent. Wat anderen ook zeggen, het is stom.

Verslaving
(Eigenlijk is dit een slechte titel. Omdat hier de werkelijke problemen pas beginnen wordt dat als verslaving gezien, maar eigenlijk heb je al veel eerder verslavingskenmerken zonder dat je het zelf merkt, daarom staan de vorige twee titels tussen aanhalingstekens)

Je gebruik wordt steeds heftiger en de dosis wordt opgeschroefd. Ondanks dat je inmiddels wekelijks gebruikt, denk je nog steeds dat je recreatief bezig bent. Vrienden beginnen zich grote zorgen te maken, en om van hun gezeur af te zijn zeg je maar dat je het bijna niet doet of dat je echt alles onder controle hebt. Je ontkent gebruik nu tegenover vrienden, denkt er vaak aan, spreekt minder met mensen af, en kiest elke gelegenheid om te gebruiken. Heroïne is het enige waar je dan aan kan denken. Al dat vroege opstaan en werken is maar stom, als je ook lekker kan zitten met wat bruin op. Stomme mensen, sloven zich uit voor niks. Je gebruikt veel en niks interesseert je meer. Zelfs nuchter word je zo nonchalant en afstandelijk dat je je nergens meer om bekommert. Ik heb een paar nare gebeurtenissen meegemaakt toen ik al verslaafd was, en eigenlijk interesseerde me dat niet zo. Ik vond het zelfs wel een leuk excuus om weer te gebruiken. Zo had ik een reden. Zo werd het gebruik dus uiteindelijk dagelijks en hield de gebruiker weinig meer over.

Het wordt steeds erger en je hebt echt niet door hoe erg je er aan toe bent. Je merkt het gewoon niet. Je verzint voor alles een excuus en zelfs als verslaafde voel je je niet verslaafd. Inmiddels ben ik door een goed gesprek met iemand van DF een beetje gaan beseffen waar ik nu allemaal mee bezig ben, en ik heb er ondanks alles toch erg veel moeite mee dit allemaal op deze manier op te schrijven. Het is erg moeilijk om die excuses en smoesjes tegenover mezelf echt als smoesjes te zien. Een heroïneverslaving is geen heftig verlangen naar het middel zoals mensen verwachten als ze een heroïnegebruiker zien. Het is heel subtiel en sneaky fucken met de hersenen. De gebruiker heeft zelf niet door wat hij allemaal aanricht en hoe hij bezig is. Objectief kijken bestaat dan gewoon niet.

Ik hoop dat dit mensen van gebruik weerhoudt en vooral dat het mensen die het eenmalig willen doen, het ook echt eenmalig doen. Het is een grens die je anders overschrijdt, en dat blijft zich verergeren.
Berbatov
Newbie
Offline
 
Posts: 17
Geregistreerd: ma jul 23, 2012 8:02 pm
Woonplaats: G-town

Re: Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Berichtdoor FuntCase » ma maart 14, 2011 2:31 am

Respect @Berbatov
Goed dat dit verhaal hier staat. Het beschrijft goed hoe sneaky een (geestelijke) verslaving kan werken.
Ik herken veel dingen over hoe ik met blowen ben begonnen, zeker het excuus dat alcohol slechter is en dat ieder ander persoon slecht bezig is. Echt een goed en duidelijk stuk over verslaving.
Demons run when a good man goes to war
Night will fall and drown the sun
When a good man goes to war

Friendship dies and true love lies
Night will fall and the dark will rise
When a good man goes to war

Demons run, but count the cost
The battle's won, but the child is lost
Avatar gebruiker
FuntCase
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 229
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 6:33 pm

Re: Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Berichtdoor Lucy » do maart 24, 2011 2:17 am

Heftig, zeg. Mooi beschreven hoe de verslaving zich in je verstopt en dat je dat met iedereen deelt veel succes toegewenst.
Lezen is altijd een vorm van interpeteren. De een leest het positief de ander negatief en de ander grijs..Daarom vat niet alles persoonlijk op wat ik zeg.
Avatar gebruiker
Lucy
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 58
Geregistreerd: di feb 22, 2011 11:04 pm
Woonplaats: Brabant

Re: Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Berichtdoor Eko » do maart 24, 2011 3:10 am

Dan ben ik duidelijk in die probeerfase blijven steken. Een paar keer gedaan; 't is wel enigszins chill, maar redelijk saai en niet bijzonder, zeker niet als ge de bijwerkingen er bijneemt (misselijkheid, jeuk)
I remember feelin' like someone had peeled a layer away from my brain, and my reality was no longer anchored to any point of reference, and I had to fight to keep from being crushed under the weight of an unforgiving new paradigm of ultimate reality. (Jake the Dog)
Avatar gebruiker
Eko
-~○☼○~-
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4042
Geregistreerd: do feb 24, 2011 10:27 pm
Woonplaats: Ganda

Re: Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Berichtdoor Flameon » do maart 24, 2011 3:10 am

Verdomd interessant. Waar is berbatov eigenlijk?
Avatar gebruiker
Flameon
Donateur
Offline
 
Posts: 2319
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:19 pm
Woonplaats: Bouwde dit forum mee op. Nu niet meer actief

Re: Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Berichtdoor verneukeratief » do maart 24, 2011 3:11 am

Flameon schreef:Verdomd interessant. Waar is berbatov eigenlijk?


Die heeft Pfeiffer.
Info > nl.
Avatar gebruiker
verneukeratief
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3155
Geregistreerd: di maart 08, 2011 5:09 pm
Woonplaats: Geel(B)

Re: Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Berichtdoor Dissendium » vr okt 21, 2011 11:03 am

Wow, zeer indrukwekkend..
Keep the core alive.


De rood-wit-blauwe kleuren,
van de nederlands vlag. die zal ik blijven eren,
tot aan mijn laatste dag!
Avatar gebruiker
Dissendium
rengdengdeng
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 673
Geregistreerd: zo jul 24, 2011 1:21 am

Re: Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Berichtdoor missem » do dec 01, 2011 11:43 am

mijn vriend woont rechtover zo'n methadoncenter, als je ziet wat hier komt en gaat is er geen haar op mijn hoofd die eraan denkt het te proberen :puke:
Avatar gebruiker
missem
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 186
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 7:55 pm
Woonplaats: gent

Re: Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Berichtdoor ed1972 » za nov 03, 2012 10:37 pm

Ik heb zelden zo een goed verhaal gelezen, van wat een drugs zoals heroine met iemand kan doen. Je komt over als een heel intelligent iemand.

Ik heb weleens nagedacht en gefantaseerd over wat heroine voor gevoel geeft, en de reden die mij ervan weerhielden om het ooit te gaan gebruiken zijn:

- de film Christiane F
- ooit weleens op de lagere school naar Artis geweest met openbaar vervoer, waar op de terugweg 2 heroine gebruikers in de bus via een zilverpapiertje heroine zaten te roken, toen een vrouw zei: Mijnheer, wilt u stoppen want het stinkt. En de gebruiker pas na 2 minuten antwoorde: Dan moet u uw benen bij elkaar houden...
- het nummer van Doemaar: Heroine godverdomme
- de associatie met gebruikers die je in Amsterdam vroeger op straat zag lopen
- de moeilijke verkrijgbaarheid
- de aflevering Spuiten en Slikken, waarin ze een poging deden het te gebruiken

Tegelijk zit ik dan ook meteen te denken aan, en mijn gedachten slaan nu ff op hol, hoe te stoppen als je verslaafd bent. Ineens of geleidelijk afbouwend ?
Als ik daarover nadenk zou ik kiezen voor de spartaanse afkickmethode, mezelf laten opsluiten, met de mogelijkheid elk moment een gesprek te kunnen hebben met een deskundig persoon en ook de hulp om daarna om weer clean aan het werk te kunnen.

De verslaving klinkt een beetje als een sigarettenverslaving, alleen dan veel minder sociaal geaccepteerd en veel duurder en minder makkelijk te verkrijgen.

Maar ik denk dat iedereen mij voor gek zou verklaren om een heroineverslaving te gaan vergelijken met een rookverslaving.
ed1972
Newbie
Offline
 
Posts: 12
Geregistreerd: vr nov 02, 2012 12:58 am

Re: Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Berichtdoor Saikedellik » zo nov 04, 2012 7:42 pm

Ik snap je vergelijking wel, ookal heb ik ook geen ervaring met heroine. Sigarettenverslaving is echt de grootste valkuil in deze maatschappij, geen voordelen, en toch blijft iedereen stug roken (ikzelf ook, ik geraak er maar niet vanaf).
Junk.
Avatar gebruiker
Saikedellik
Donateur
Offline
 
Posts: 1712
Geregistreerd: vr jun 03, 2011 4:30 pm

Re: Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Berichtdoor Dreuge » zo nov 04, 2012 7:50 pm

ed1972 schreef:ooit weleens op de lagere school naar Artis geweest met openbaar vervoer, waar op de terugweg 2 heroine gebruikers in de bus via een zilverpapiertje heroine zaten te roken, toen een vrouw zei: Mijnheer, wilt u stoppen want het stinkt. En de gebruiker pas na 2 minuten antwoorde: Dan moet u uw benen bij elkaar houden...



:lol:
~*Hardcore Is A Way Of Life And If You Are Against It Than FUCK YOU!!*~

~*Take Me The Way I Am And Than We Could Be Friends*~


~~~~~FREE GONZO~~~~~
Avatar gebruiker
Dreuge
Einsteins koffiebitch
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4615
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:22 pm

Re: Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Berichtdoor chappy » wo nov 07, 2012 5:09 pm

Het volgende klinkt misschien ongeloofwaardig maar het is dus wel echt zo. Stoffen als nicotine,alchohol,cocaine,amfetamine en nog meer drugs/genotsmiddelen zijn schadelijker dan heroine. Heroine is op zich helemaal niet zo schadelijk,alleen zwaar verslavend.Maar omdat het nu eenmaal niet legaal is in tegenstelling tot harddrug nr 1 alcohol, moeten verslaafden belachelijke prijzen betalen en vervallen vaak(niet altijd)tot criminaliteit of prostitutie om aan hun dope te geraken.Dus de illegaliteit van heroine en alles wat dat met zich meebrengt brengt veel meer schade toe dan de heroine op zichzelf.
chappy
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 52
Geregistreerd: wo apr 27, 2011 9:54 am

Re: Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Berichtdoor Enya » wo mei 01, 2013 10:55 pm

Dreuge schreef:
ed1972 schreef:ooit weleens op de lagere school naar Artis geweest met openbaar vervoer, waar op de terugweg 2 heroine gebruikers in de bus via een zilverpapiertje heroine zaten te roken, toen een vrouw zei: Mijnheer, wilt u stoppen want het stinkt. En de gebruiker pas na 2 minuten antwoorde: Dan moet u uw benen bij elkaar houden...



:lol:

:hulde:
Amanda Knox = “Other people ask for tranquilizers, cry, shout that they didn’t do it, that they’re in pain, that they can’t go on…Many prisoners bang their heads against the walls, sew up their mouths, scream, vomit, cut their wrists. But she showed no reaction,” the guard said."
Avatar gebruiker
Enya
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1060
Geregistreerd: zo nov 18, 2012 12:01 pm

Re: Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Berichtdoor valtranzolpidem » zo sep 15, 2013 12:12 am

respect ...even een vraagje , ik gebruik een opiaatachtig medicijn ... Valtran , en ik merk dat als ik het niet meteen van mijn arts krijg dat ik zowat alles zou willen proberen , is dat medicijn ook een aanzet tot hero te gaan gebruiken volgens jou ?

Groetjes
valtranzolpidem
Newbie
Offline
 
Posts: 4
Geregistreerd: za sep 14, 2013 6:12 pm

Re: Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Berichtdoor Overmorgen » za okt 12, 2013 7:11 pm

Goede aanvulling van het forum.
Avatar gebruiker
Overmorgen
Newbie
Offline
 
Posts: 2
Geregistreerd: ma okt 07, 2013 11:52 am

Re: Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Berichtdoor Poseidon » wo okt 16, 2013 2:09 pm

valtranzolpidem schreef:respect ...even een vraagje , ik gebruik een opiaatachtig medicijn ... Valtran , en ik merk dat als ik het niet meteen van mijn arts krijg dat ik zowat alles zou willen proberen , is dat medicijn ook een aanzet tot hero te gaan gebruiken volgens jou ?

Groetjes


Zo te lezen vrees ik van wel :s
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Berichtdoor Perry » do okt 31, 2013 2:35 am

Al is dit zo'n oude koe uit een sloot:
Wauw, wat prachtig zoiets kuts verwoord.
Ik durf het zelf niet eens te proberen, maar ben voor mezelf al over een grens gegaan door Tramadol te proberen.
Vond dit wel lekker zacht & warm en juist daarom: Nooit weer.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Berichtdoor Poseidon » vr nov 01, 2013 6:57 pm

Heb wel trek in smack maar der is hier only bloody fucking oxynorm & oxycontin :twisted:
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Berichtdoor Maus » di sep 15, 2015 9:52 pm

Hoe gaat het met je @Berbatov?
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Berichtdoor Lsdaydreamer » vr dec 11, 2015 12:04 pm

Dit topic was al flink stoffig geworden, maar met wat ik net gelezen heb, moest ik de stoffer toch wel tevoorschijn halen. Als een kind van verslaafde ouders heeft heroïne altijd veel dichter bij me gestaan dan me lief was. Ik heb er met mijn vader al behoorlijk wat gesprekken over gehad; hoe hij begonnen is en de sociale aspecten ervan, maar dit gaat wel een stuk dieper dan iets wat een vader aan zijn dochter zou kunnen vertellen, ook omdat het voor de gebruiker natuurlijk heel confronterend kan zijn om zoiets op papier te zetten.
Hijzelf is begonnen op het moment dat heroïne zijn intrede deed in Nederland in 1972; er was toen nog weinig tot niks over bekend en ze dachten dat het gewoon een soort hasj was. En de eerste keer afkick? Dat zal wel een griepje zijn, want van hasj heb je toch ook geen afkick?
En hoe ze eerst neerkeken op de opiumverslaafde Chinezen in Amsterdam, om er vervolgens zelf hun hero te moeten halen ...

Mijn dank is groot voor deze uitgebreide verslaglegging. Ik hoop dat het inmiddels beter met jou en de verslaving gaat.
People can fly, Anything can happen
Avatar gebruiker
Lsdaydreamer
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 149
Geregistreerd: wo dec 09, 2015 11:58 am
Woonplaats: België

Re: Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Berichtdoor M99 » vr feb 19, 2016 1:59 pm

Het behoort tot de zwaarste categorie verdovingsmiddelen dus wie zegt dat de roes niet hevig is heeft the real thing niet.
Avatar gebruiker
M99
Experimenterende Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 94
Geregistreerd: wo jun 10, 2015 3:48 pm

Re: Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Berichtdoor M99 » vr feb 19, 2016 3:28 pm

Moet echt als het inslaat gaan liggen of hangen in een zetel. Jeetje wat heb ik er opeens trek in.
Avatar gebruiker
M99
Experimenterende Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 94
Geregistreerd: wo jun 10, 2015 3:48 pm

Re: Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Berichtdoor Jessica84 » wo mei 18, 2016 11:08 am

Hallo,

Jammer genoeg zijn wij 1 goeie lieve jongen kwijt geraakt aan heroïne! Jammer dat je weinig verhalen leest van ouders. Die dit heel anders hebben ervaren.

Heroïne is gewoon nog erger dan word beschreven!
Jessica84
Newbie
Offline
 
Posts: 2
Geregistreerd: wo mei 18, 2016 11:01 am

Re: Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Berichtdoor Jessica84 » wo mei 18, 2016 11:14 am

Lsdaydreamer schreef:Dit topic was al flink stoffig geworden, maar met wat ik net gelezen heb, moest ik de stoffer toch wel tevoorschijn halen. Als een kind van verslaafde ouders heeft heroïne altijd veel dichter bij me gestaan dan me lief was. Ik heb er met mijn vader al behoorlijk wat gesprekken over gehad; hoe hij begonnen is en de sociale aspecten ervan, maar dit gaat wel een stuk dieper dan iets wat een vader aan zijn dochter zou kunnen vertellen, ook omdat het voor de gebruiker natuurlijk heel confronterend kan zijn om zoiets op papier te zetten.
Hijzelf is begonnen op het moment dat heroïne zijn intrede deed in Nederland in 1972; er was toen nog weinig tot niks over bekend en ze dachten dat het gewoon een soort hasj was. En de eerste keer afkick? Dat zal wel een griepje zijn, want van hasj heb je toch ook geen afkick?
En hoe ze eerst neerkeken op de opiumverslaafde Chinezen in Amsterdam, om er vervolgens zelf hun hero te moeten halen ...

Mijn dank is groot voor deze uitgebreide verslaglegging. Ik hoop dat het inmiddels beter met jou en de verslaving gaat.



Dat vroeg ik me zojuist ook af
Jessica84
Newbie
Offline
 
Posts: 2
Geregistreerd: wo mei 18, 2016 11:01 am

Re: Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Berichtdoor Monnik77 » za mei 21, 2016 7:14 am

Mooi verwoord over hoe heroïne je in de macht heeft. En in feite tegen je zegt dat je het onder controle hebt. Metallica heeft het nummer "master off puppets" gaat over heroïne. "Obey your master"
Monnik77
Newbie
Offline
 
Posts: 4
Geregistreerd: za mei 21, 2016 7:07 am

Re: Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Berichtdoor Exceptional » za mei 21, 2016 10:03 am

Jessica84 schreef:Dat vroeg ik me zojuist ook af

De laatste keer dat ik Berbatov sprak, was september vorig jaar. Toen was hij nog clean.

Laat je even weten hoe het nu gaat, als je dit leest? (:
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Berichtdoor Smileback » di nov 15, 2016 3:07 pm

Ik ga af en toe misschien iets verder dan de "recreatieve" fase, maar verslaafd zou ik mezelf niet willen noemen, bij lange na niet. Hero is niet eens mijn favo opiaat :#:
Death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Smileback
Newbie
Verbannen
 
Posts: 17
Geregistreerd: di nov 15, 2016 12:01 am
Woonplaats: Geen behoefte aan een vaste verblijfsplek

Re: Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Berichtdoor Everio » ma nov 13, 2017 10:34 pm

We hebben het hier over heroine, maar hoe zit het met andere opiaten? Lonkt hetzelfde gevaar? Wordt de stap makkelijker naar heroine? Vooral nu met die RC opiaten die steeds meer in trek zijn vraag ik me dat wel af. Ik heb altijd wel gehad dat ik een opiaat wel eens zou willen proberen, nu is dat binnen handbereik van achter de computer. Goed mogelijk dat ik het niks vind, maja net zo goed is het wel heel chill. En dan?

Zijn dingen die ik me oprecht af vraag, ik beschouw mezelf echt niet verslavingsgevoelig, maja dit bericht laat wel duidelijk zien hoe sneaky het kan gaan. Ga je het risico nemen met een andere opiaat of blijf je er gewoon weg? Of zijn ze toch voldoende verschillend dat de overstap nog altijd groot blijft?

EDIT: Naja na dit bericht gisteravond toch maar eens goed op mezelf gereflecteerd. Zoals ik eerder aan gaf vind ik mezelf echt niet verslavingsgevoelig. Opiaten hebben me altijd getrokken. Dus waarom dat ik dan net nu weer geïnteresseerd ben hierin. Ik heb een goed en succesvol leven, maar tegelijkertijd momenteel ook heel veel druk om te presteren. Dit is positief maar wat ik al merk met ketamine bijvoorbeeld is dat ik 'vroeger' alle zooi maanden thuis had kunnen liggen zonder eraan te denken heb ik nu met ketamine (redelijk onschuldig) als ik het thuis heb ik er toch wel veel mee bezig ben. Nog altijd gebruik ik minder dan wekelijks maar waar ik vroeger maanden geen aandacht eraan besteedde merk ik dat ik het nu wel een paar keer per maand doe. Gewoon om 'even' af te schakelen. En dan wil ik opiaten gaan proberen? Naja, dit topic en anderen hebben me wat dat betreft wel 'wakker' geschud. Niet dat ik al een grens over ben, bij lange na niet. Maar waar heb ik het voor nodig? Waarom zou ik uberhaupt het risico willen lopen? Ik hou het wel bij mn alcoholische versnapering met een kleine benzo. Ik ben de experimentele fase al lang voorbij. Bedankt!

Ik schrijf dit omdat ik hier en op internationale fora niet voor niks zulke posts lees, ze zijn er voor dit te bewerkstelligen bij mensen. Mogelijk dat in de toekomst iemand dit bericht leest en dan tot dezelfde ingeven komt. Ik wil het alles behalve dramatiseren, ik was lange na niet van plan heroine te gaan gebruiken, maar ik denk wel dat als het goed zou bevallen de stap van een andere (mogelijke) RC opiaat naar heroine veel kleiner wordt. 'Het is maar één keer'.
Everio
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 64
Geregistreerd: za feb 18, 2012 6:28 pm

Re: Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Berichtdoor Donny81 » do feb 08, 2018 5:21 pm

Zijn er hier meer mensen die wegens (rug)pijn lichamelijk en geestelijk verslaafd zijn geraakt aan opiaten..
Begon bij mij met oxycodon slikken na n tijdje van misbruik instanyl(fentanyl neusspray) en na tijdje elke week met ontwenning bij dd huisarts staan om n nieuwe maand recept te schooien trapte hij er niet meer in dus als t te vroeg op was,werd t stapje naar heroïne heel snel gemaakt..nu na n detox van 3 weken dd Hero en methadon kunnen afbouwen..

Mijn vraag is dus zijn er meer mensen die op die manier aan de heroïne zijn begonnen?en ook uiteindelijk kunnen afkicken?

Nu is t leven met de pijn want opiaten en elk andere drugs kan ik niet mee omgaan helaas(adhd)
Donny81
Newbie
Offline
 
Posts: 1
Geregistreerd: do feb 08, 2018 5:10 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Opiaten en Opioïden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner