Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Het grote benzo topic !

Voor (bijna) alle drugs die je bij de apotheek kunt kopen. Van benzo's tot ritalin. Topics over opiaten zoals codeïne horen in het opiatenforum.

Het grote benzo topic !

Berichtdoor Dopey » ma feb 21, 2011 8:48 pm

Originele post door Spor


In dit topic wil ik graag, het liefst op een gestructureerde manier informatie geven over verschillende benzo's, vooral gebaseerd op eigen ervaringen, e.v.t. gecombineerd met informatie van internet. Ik gebruik ze zelf erg veel en vind ze geweldig... Daarom lijkt me dit een interessant topic voor mensen die er niet veel over weten.

Om te beginnen wil ik graag een aantal dingen duidelijk maken over benzodiazepine. Je zal ze in alle maten soorten en namen tegen komen, en per land verschillen de soorten die je krijgt, en in welke vorm ook.

de 3 soorten waaronder ze verdeeld zijn:

- anxiolytische benzodiazepine ( angsverminderend / kalmerend )
- hypnotische benzodiazepine ( slaapbevorderende benzodiazepine ) "inslapers"
- hypnotische benzodiazepine ( slaapbevorderende benzodiazepine ) "doorslapers"

De voornaamste werkingen van benzodiazepine zijn de volgende:
- Anxilotisch ( angstverminderend )
- Sedatief ( kalmerend )
- Hypnotisch ( slaapbevorderend )
- Anticonvulsief ( tegen toevallen )

Bij de ene is het ene effect sterker, en bij de andere het andere... Dat verschilt per stof

Verder hebben alle benzodiazepine een spierverslappende werking, dempen ze centraal zenuwstelsel wat inhoud dat je reactievermogen er op achteruit gaat, en verminderen ze hersenactiviteit, wat inhoud dat je minder na gaat denken. Heel nuttig dus als je veel zorgen hebt.

Risico’s

Sowiso ligt er bij benzo’s een grote verslavingskans op de loer…Na een week kan er al zowel lichamelijke als geestelijke verslaving optredwen. Dit geld voor anxilotische varianten zowel als voor de hypnotische. Als je na een periode regelmatig gebruik een kort of middellang werkende benzodiazepine stopt dan heb je bij de hypnotische grote kans op slapeloze nachten, en bij de anxilotische vooral op slecht humeur. Hier zal je verschillende dagen last van hebben totdat je lichaam weer “afgekicked” is. Vaak zit het echter ook tussen de oren; als je hoort hoe mensen 10 minuten nadat ze hun pilletje hebben gehad heerlijk hebben geslapen, terwijl het verteringsstelsel er minstens 30 minuten over doet om het te laten werken… Maar evengoed, verslang ligt op de loer, pas dus goed op !

Over het algemeen kan je voor recreatief gebruik het beste kortwerkende hypnotische benzo’s pakken. Het effect wat een recreatief gebruiker wil bereiken met het gebruik van benzo’s is een bijwerking van deze medicatie. Als je deze dus regulier, of iedere dag gaat gebruiken is de werking die je ermee wil bereiken waarschijnlijk snel weg, omdat je lichaam went aan het middel en zijn werk doet, en geen bijwerkingen meer vertoont. Als je deze medicatie dus recreatief wil gebruiken kun je het best eens in de maand een sterke kortwerkende hypnotische benzo pakken. Dan geniet je zowel de bijwerkingen als het hypnotische effect, terwijl je wakker blijft. Let echter wel op; over het algemeen geld; hoe kortwerkender, hoe verslavender !

Ten slotte wil ik graag iedereen mede delen dat het een zeer slecht idee is om deze "drug" te combineren met alcohol en / of GHB.

Het zit namelijk zo dat je in je hersenen een stuk hebt wat je bewustzijn bepaald. Dat stuk bestaat weer uit 3 delen. GHB, benzodiazepine en alcohol spreken allemaal op een verschillend deel aan, wat betekend dat als je deze stoffen combineerd dat ze elkaar hard versterken, wat kan leiden tot hersenschade of coma of overdosis, en dat je erna werkelijk niets meer kan herinneren.... Het is gewoon sterk af te raden :)


Oxazepam
Stofnaam: oxazepam
Merknaam: Seresta, Serax
Voornaamste werking: sedatief en anxiltisch
Vorm: Tabletten
Sterkte: 10 / 50 mg
Halfwaarde eliminatietijd: ~8 uur
Maximale plasmaspiegel: 2-3 uur
Weetjes: Oxazepam is relatief gezien verslavender als de meeste andere benzo's. Dit word ook voorgeschreven aan mensen die af moeten kicken van een alcohol of heroïneverslaving
Persoonlijke ervaring: In mijn ervaring is als je begint met oxazepam het hypnotische effect ook redelijk aanwezig, dus het werk ook redelijk lichamelijk. Het verminderd niet alleen de spanning in je hoofd dus. Als je ze regelmatig gaat gebruiken, dagelijks, verdwijnt het lichamelijke effect ongeveer na een week, en blijft het geestelijke effect gewoon zijn werk doen.

De 50mg variant heb ik een paar keer gehad, maar die zou ik niet "zomaar" overdag slikken... Een keer savonds om te proberen en later een keer toen ik hele erge stress had... Binnen een uurtje voelde ik niets meer... Dus wel nuttig op zo'n moment maar voor de rest niet aan te raden...

Temazepam
Stofnaam: temazepam
Merknaam: Normison
Voornaamste werking: Hypnotisch ( inslaper )
Vorm: Capsules ( in andere landen heb je ook tabletten )
Sterkte: 10 / 20 mg
Halfwaarde eliminatietijd: ~8 uur
Maximale plasmaspiegel: 50 Minuten
Weetjes: Het apparte aan deze benzo is dat je hem voornamelijk in capsules krijgt, waardoor hij sneller word opgenomen. Dit houd ook in dat in het echte "junk" circuit het ook wel gespoten word...
Persoonlijke ervaring: Perfect om in te slapen... Je pakt er eentje en je goeie nachtrust is gegarandeerd ! zorg wel dat je minimaal 8 uur tijd hebt om te slapen

Diazepam
Stofnaam: diazepam
Merknaam: Valium, Stesolid
Voornaamste werking: anxiolytisch / sedatief
Vorm: Tabletten
Sterkte: 2 / 5 / 10 mg
Halfwaarde eliminatietijd: 48 uur
Maximale plasmaspiegel: 2 uur
Weetjes: Valium is een van de meestgebruikte middelen over de hele wereld om angst en spanning te verminderen. Het werkt relatief gezien erg lang.
Persoonlijke ervaring: Dit is een van me favoriete benzo's om te nemen als ik stress heb of me zorgen maak. Als ik er hier eentje van pak dan worden mijn hersenen als het ware "gecompressed" zorgen maken is er niet meer bij, terwijl ik wel gewoon recht kan denken. In tegenstelling tot oxazepam heeft deze een veel sterkere geestelijke werking, en minder een lichamelijke, ik voel me er dus minder moe / slap van. Bovendien heb je aan eentje genoeg. Denk dat "een joint in de morgen is een dag zonder zorgen" beter vervangen kan worden door: "een valium in de morgen is een dag zonder zorgen" bij oxazepam moet je na een halve dag een bijpakken, en later nog eens. Bovendien word je daar een stuk murriger van.

Nitrazepam
Stofnaam: nitrazepam
Merknaam: Mogadon
Voornaamste werking: Hypnotisch ( doorslaper )
Vorm: tabletten
Sterkte: 5 mg
Halfwaarde eliminatietijd: 30 uur
Maximale plasmaspiegel: 3 uur
Weetjes: /
Persoonlijke ervaring: Erg ideaal voor als ze smorgen om 7 uur ovor je huis beginnen met bouw werkzaamheden... Je slaapt door als een roos. Neem hier wel de tijd om wakker te worden en uit te slapen !

Bromazepam
Stofnaam: bromazepam
Merknaam: Bromazanil / Lexotanil
Voornaamste werking: anxilotisch / sedatief
Vorm: langwerpige tabletten die je in 4 kan delen
Sterkte: 3 / 6 mg
Halfwaarde eliminatietijd: 20 uur
Maximale plasmaspiegel: 2 uur
Weetjes: Het word bijna niet meer gebruikt
Persoonlijke ervaring: Heb het maar een paar keer gehad... Net alsof je een halve oxazepam pakt eigenlijk, alleen ietsje langer effect, en iets minder sterk ( met de 3mg variant die ik had ) Voor mij geen voordeel ten opzichte enige andere die ik gebruikt heb.

Alprazolam
Stofnaam: alprazolam
Merknaam: Xanax / Xanax Retard
Voornaamste werking: anxilotisch / sedatief
Vorm: tabletten
Sterkte: 0,25 / 0,5 / 1 / 2 mg
Halfwaarde eliminatietijd: 12 - 15 uur
Maximale plasmaspiegel: 1 uur
Weetjes: Dit word in amerika op straat en in gevangenissen veel illegaal verkocht
Persoonlijke ervaring: Deze tabletten ( ik heb de retard 0,5 mg gehad ) werken ook vooral op je geest, en dempen vooral angst... Weinig lichamelijk effect, perfect voor onder het werken, of als je last hebt van paniekaanvallen.

Prazepam
Stofnaam: Prazepam
Merknaam: Lysanxia, Prazepam EG, Reapam
Voornaamste werking: anxilotisch / sedatief
Vorm: tabletten / druppels
Sterkte: 10 mg, 20 mg - druppels 15mg/ml (20ML)
Halfwaarde eliminatietijd: 36-200 uur
Weetjes: Een prodrug voor Diazepam.
Persoonlijke ervaring: Heb de druppels, ze hebben vooral een angstwerende werking en weinig fysieke effecten. Ik vind het een stuk zwakker als xanax. (Heb diazepam nog niet geprobeerd dus kan daar niet mee vergelijken.)


Flurazepam
Stofnaam: Flurazepam
Merknaam: Staurodorm, Dalmadorm, Flurazepam
Voornaamste werking: anxilotisch / sedatief
Vorm: tabletten
Sterkte: 15mg, 30mg
Halfwaarde eliminatietijd: 40–250uur
Weetjes: Enige benzo die maar deels GABA-agonist is. (de rest is volledige GABA-agonist)
Persoonlijke ervaring: Ik had de 30mg tabletten. Vond dat het best wel sterke sedatieve werking had die ook zeer lang (zeker 2 dagen) aanhield. Voelde 1 tabletje van 30mg flurazepam persoonlijk veel sterker als 0,5mg xanax. Moet er wel bij vermelden dat ik toen ik deze had minder tolerantie had dan toen ik de eerste keer xanax probeerde.


Tetrazepam
Stofnaam: Tetrazepam
Merknaam: Myolastan, Tetrazepam EG, Epsipam
Voornaamste werking: spierverslappend & anxilotisch / sedatief
Vorm: tabletten
Sterkte: 50mg
Halfwaarde eliminatietijd: 3-26 uur
Weetjes: Vooral als spierverslapper voorgeschreven
Persoonlijke ervaring: Een lichte maar bij mij toch wel enigzins merkbare sedatieve werking. Ik vond het spierverslappend gevoel best aangenaam en (letterlijk ) ontspannend. Al bij al toch een zwakke benzo.


Als iemand ervaingen heeft met andere benzo's graag opschrijven dan voeg ik ze toe aan deze openingstopic. Als iemand fouten ziet of het ergens niet mee eens is uiteraard ook even melden zodat de info die er staat wel klopt :)

Ik ben o.a. erg benieuwd naar ervaringen van:
- Flurazepam ( de ultieme benzo ? )
- Lorazepam

En "busparone" een slaapmiddel wat geen benzodiazepine is, maar staat wel altijd bij die genre medicatie dus als iemand hier ervaring mee heeft ben ik daar ook erg benieuwd naar....

Benzodiazepine equivalents:





Originele post door Spor
8===D~~
Avatar gebruiker
Dopey
x Straight x Edge x
Donateur
Offline
 
Posts: 3423
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:39 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Pilletje » ma feb 21, 2011 11:39 pm

Prazepam
Stofnaam: Prazepam
Merknaam: Lysanxia, Prazepam EG, Reapam
Voornaamste werking: anxilotisch / sedatief
Vorm: tabletten / druppels
Sterkte: 10 mg, 20 mg - druppels 15mg/ml (20ML)
Halfwaarde eliminatietijd: 36-200 uur
Weetjes: Een prodrug voor Diazepam.
Persoonlijke ervaring: Heb de druppels, ze hebben vooral een angstwerende werking en weinig fysieke effecten. Ik vind het een stuk zwakker als xanax. (Heb diazepam nog niet geprobeerd dus kan daar niet mee vergelijken.)

Flurazepam heb ik ook al is gehad, zal morgen deze post editten. Nu geen tijd meer :roll:

Bij deze

Flurazepam
Stofnaam: Flurazepam
Merknaam: Staurodorm, Dalmadorm, Flurazepam
Voornaamste werking: hypnotisch/ sedatief
Vorm: tabletten
Sterkte: 15mg, 30mg
Halfwaarde eliminatietijd: 40–250uur
Weetjes: Enige benzo die maar deels GABA-agonist is. (de rest is volledige GABA-agonist)
Persoonlijke ervaring: Ik had de 30mg tabletten. Vond dat het best wel sterke sedatieve werking had die ook zeer lang (zeker 2 dagen) aanhield. Voelde 1 tabletje van 30mg flurazepam persoonlijk veel sterker als 0,5mg xanax. Moet er wel bij vermelden dat ik toen ik deze had minder tolerantie had dan toen ik de eerste keer xanax probeerde.

En ook nog:

Tetrazepam
Stofnaam: Tetrazepam
Merknaam: Myolastan, Tetrazepam EG, Epsipam
Voornaamste werking: spierverslappend & anxilotisch / sedatief
Vorm: tabletten
Sterkte: 50mg
Halfwaarde eliminatietijd: 3-26 uur
Weetjes: Vooral als spierverslapper voorgeschreven
Persoonlijke ervaring: Een lichte maar bij mij toch wel enigzins merkbare sedatieve werking. Ik vond het spierverslappend gevoel best aangenaam en (letterlijk :lol: ) ontspannend. Al bij al toch een zwakke benzo.
Laatst bijgewerkt door Pilletje op do aug 02, 2012 4:57 pm, in totaal 4 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Ivo » do feb 24, 2011 9:21 pm

Bedankt, ik heb je stukje bij de originele post toegevoegd :)
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Frog » do feb 24, 2011 10:37 pm

Mijn ervaring met Diazepam is dat ik het minder heftig benzo drunk ervaar als oxazepam.
Vooral in het begin word ik wel kalm ernzo, maar merk pas echt goed effeckt de volgende dag, dan voel ik me benzo drunk.
Terwijl op het moment van nemen dit gevoel soms strek minder is , of niet aanwezig.
Het zal te maken hebben ,dat dit middel het langer doorwerkt zoals hierboven zo mooi beschreven alemaal. :rock:

Ik zelf vind eem instant benzo drunk gevoel het lekkerst, binnekort tog weer een keer aan de Zolpidemtartraat (Stilnockt) dat is echt een benzo waarvan ik denk, neem er stuk og 5 of meer en dan ben ik goed van je padje.
ben van plan Meer voor de in gewone taal "echte inslapers" te gaan en dan wakker blijven,Deze geven me tog net ef meer dat spacie alles is chil gevoel, als langwerkende angstremmende medicatie.Ook zijn er middelen die bijde eigenschappen hebben zoals mooi beschreven in deopenings post.Bij mij speelt Ook tolerantie een enorme rol.
Diazepam is wel lekker, mits ik het heel vroeg ineem en in mininmal 50mg vaak meer.
Als ik de volgende dag veel moet doen, verkies ik liever iets kortwerkenders.

Mijn Ervaring met Themazepam is 3 x niks, werkt te slap te kort, echt een inslaper, die bij mij na 3 soms 4 uur al helemaal uitgewerkt is kwa gevoel.

Alprozolam(Xanax) vind ik wel weer een van de betere, heerlijk dronken, who cares benzo gevoel van, heerlijk in combie met wiet.
Ik Blow vaak bij benzo's en aanverwanten, Echt goede orginle Anax maak je mij momenteel het meest blij mee, en Zolpidem(tartraat), daar raad ik wel aan voorzichtig mee te doen, zoals al vaker beschreven elders, heb ik op dit middel de meest vage dingen uitgehaald.

Srry voor de wat beknopte informatie, en wat haastig geschreven post.
Ik hoop dat het wat toevoegd :)
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Pilletje » do feb 24, 2011 11:38 pm

Graag gedaan :grin:
Heb mijn eerste post nog eens aangepast voor extra info over 2 nog niet vermelde benzo's. :)
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor hmkey » za feb 26, 2011 5:57 pm

Benzo's :love:
hmkey
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 102
Geregistreerd: za feb 26, 2011 5:49 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Yung Dagobert » za feb 26, 2011 9:50 pm

Frog schreef:Ik zelf vind eem instant benzo drunk gevoel het lekkerst, binnekort tog weer een keer aan de Zolpidemtartraat (Stilnockt) dat is echt een benzo waarvan ik denk, neem er stuk og 5 of meer en dan ben ik goed van je padje.
Zolpidem is toch geen benzo?

Wel goed spul, dat zeker.
Fok du maatschappij.
Avatar gebruiker
Yung Dagobert
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 449
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:13 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Flameon » zo feb 27, 2011 1:27 am

Cyd schreef:
Frog schreef:Ik zelf vind eem instant benzo drunk gevoel het lekkerst, binnekort tog weer een keer aan de Zolpidemtartraat (Stilnockt) dat is echt een benzo waarvan ik denk, neem er stuk og 5 of meer en dan ben ik goed van je padje.
Zolpidem is toch geen benzo?

Wel goed spul, dat zeker.


Dit slaapmiddel is wel een benzo
Avatar gebruiker
Flameon
Donateur
Offline
 
Posts: 2319
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:19 pm
Woonplaats: Bouwde dit forum mee op. Nu niet meer actief

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Sublimo » zo feb 27, 2011 1:29 am

Flameon schreef:
Cyd schreef:
Frog schreef:Ik zelf vind eem instant benzo drunk gevoel het lekkerst, binnekort tog weer een keer aan de Zolpidemtartraat (Stilnockt) dat is echt een benzo waarvan ik denk, neem er stuk og 5 of meer en dan ben ik goed van je padje.
Zolpidem is toch geen benzo?

Wel goed spul, dat zeker.


Dit slaapmiddel is wel een benzo


Nope, het werkt in op dezelfde receptor als een benzodiazepine, maar het is het niet. :)
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Flameon » zo feb 27, 2011 1:31 am

Help me ff sublimo, ik twijfelde namelijk wel ff.
Bij research kom ik hier op uit: http://www.consumed.nl/bijsluiters/3160 ... aat_Sandoz (benzo dus)
Avatar gebruiker
Flameon
Donateur
Offline
 
Posts: 2319
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:19 pm
Woonplaats: Bouwde dit forum mee op. Nu niet meer actief

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Sublimo » zo feb 27, 2011 1:36 am

Flameon schreef:Help me ff sublimo, ik twijfelde namelijk wel ff.
Bij research kom ik hier op uit: http://www.consumed.nl/bijsluiters/3160 ... aat_Sandoz (benzo dus)


Het is theoretisch gezien geen benzodiazepine, maar het wordt wel vaak als een beschouwd. Officieël bestaat er langs de benzodiazepines de groep met zopiclone en zolpdidem.
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Einstein » zo feb 27, 2011 11:58 pm

Consumed schreef:behorend tot de groep van de benzodiazepine verwante middelen.

Zolpidem is dus verwant aan de benzodiazepinen, wat niet betekent dat het ook een benzo is.
Qua chemische structuur is er zelfs weinig tot geen verwantschap met de meeste benzo's. Zolpidem werkt wel volgens hetzelfde mechanisme als benzo's, inderdaad (positieve allosterische modulatie op GABA-A, om precies te zijn, mogen er hier nog nieuwe biochemieliefhebbers zijn).
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Flameon » ma feb 28, 2011 2:33 am

Duidelijk, klopt als een bus!
Avatar gebruiker
Flameon
Donateur
Offline
 
Posts: 2319
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:19 pm
Woonplaats: Bouwde dit forum mee op. Nu niet meer actief

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor hmkey » ma feb 28, 2011 5:57 pm

Einstein schreef:
Consumed schreef:behorend tot de groep van de benzodiazepine verwante middelen.

Zolpidem is dus verwant aan de benzodiazepinen, wat niet betekent dat het ook een benzo is.
Qua chemische structuur is er zelfs weinig tot geen verwantschap met de meeste benzo's. Zolpidem werkt wel volgens hetzelfde mechanisme als benzo's, inderdaad (positieve allosterische modulatie op GABA-A, om precies te zijn, mogen er hier nog nieuwe biochemieliefhebbers zijn).


Wel nieuwer als medicijn toch?
Nieuwer betekent over het algemeen niet zo veel goeds in mijn ogen.
hmkey
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 102
Geregistreerd: za feb 26, 2011 5:49 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Sublimo » ma feb 28, 2011 9:22 pm

hmkey schreef:Wel nieuwer als medicijn toch?
Nieuwer betekent over het algemeen niet zo veel goeds in mijn ogen.


En waarom niet ?
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Ivo » ma feb 28, 2011 9:25 pm

hmkey schreef:Nieuwer betekent over het algemeen niet zo veel goeds in mijn ogen.

Nieuwer lijkt me net beter... Voor een geneesmiddel op de markt komt, moet het echt aan gigantisch veel criteria voldoen, itt bvb coke en heroïne die vroeger als geneesmiddel gebruikt werden.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Yung Dagobert » ma feb 28, 2011 9:30 pm

Vroeger was medicatie toch beter.







Edit: Ivo was me voor.
Fok du maatschappij.
Avatar gebruiker
Yung Dagobert
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 449
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:13 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Gonzo » ma feb 28, 2011 9:37 pm

Is Zolpidem hetzelfde als Zopiclon...??

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zolpidem

Het lijkt wel heel erg op elkaar...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zopiclon

Ik ben altijd suffer de dag erna als ik zolpidem heb genomen dan bv een diazepammetje..
Geef mij maar gewoon good old benzo's...
I want you to understand that this man at the wheel is my attorney. He's not just some dingbat I found on the strip, man. He's a foreigner. I think he's probably Dutch. But that doesn't matter, though, does it? Are you prejudiced?



Avatar gebruiker
Gonzo
Adult Film Aficionado
Wijs Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 1681
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:08 pm
Woonplaats: Bij jou om de hoek...

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Sublimo » ma feb 28, 2011 9:38 pm

Ivo schreef:
hmkey schreef:Nieuwer betekent over het algemeen niet zo veel goeds in mijn ogen.

Nieuwer lijkt me net beter... Voor een geneesmiddel op de markt komt, moet het echt aan gigantisch veel criteria voldoen, itt bvb coke en heroïne die vroeger als geneesmiddel gebruikt werden.


Ook dat is niet helemaal zoals het er aan toe gaat in de realiteit. Aan de ene kant heb je inderdaad veel nieuwe geneesmiddelen die echt een vooruitgang zijn voor de medische wereld, maar aan de andere kant heb je ook een hoop geneesmiddelen die onder 10 verschillende namen worden uitgebracht, soms ietwat aan de ingrediënten verandert, en op die manier verkoopt men hetzelfde product voor gewoon een hoop meer geld. Omdat het zogenaamd "verbetert" is. Dus je hebt de zogenaamde verbeterde versies, maar ook gewoon de generieken ervan. Hetzelfde geneesmiddel, identiek aan elkaar, maar gewoon een andere naam. Zelfs in de medische wereld betaal je voor het merk. Je moet maar net weten dat je van veel dingen, de veel goedkopere, generieken kunt krijgen.
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Sublimo » ma feb 28, 2011 9:38 pm

Dr.Gonzo schreef:Is Zolpidem hetzelfde als Zopiclon...??

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zolpidem

Het lijkt wel heel erg op elkaar...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zopiclon

Ik ben altijd suffer de dag erna als ik zolpidem heb genomen dan bv een diazepammetje..
Geef mij maar gewoon good old benzo's...


Nee, twee verschillende stoffen.
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Ivo » ma feb 28, 2011 9:39 pm

Het ging me ook niet over de prijs van het geneesmiddel, maar eerder over het feit dat vergif niet zomaar meer op de markt kan komen :)
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Sublimo » ma feb 28, 2011 9:41 pm

Ivo schreef:Het ging me ook niet over de prijs van het geneesmiddel, maar eerder over het feit dat vergif niet zomaar meer op de markt kan komen :)


Ah oke, maar zelfs dat gebeurt ook hoor. Het is waarschijnlijk een van de weinige sectors in de wereld waar met zo een grote zorgvuldigheid wordt gewerkt, maar het blijven mensen, en mensen maken nu eenmaal fouten. :)

En sommige dingen kun je niet van tevoren voorzien.
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor hmkey » di maart 01, 2011 5:08 pm

Sublimo schreef:
hmkey schreef:Wel nieuwer als medicijn toch?
Nieuwer betekent over het algemeen niet zo veel goeds in mijn ogen.


En waarom niet ?


Ik vind het persoonlijk niet realistisch dat bijvoorbeeld SSRI's voor angst gerelateerde klachten in de markt geplaatst/gemarket worden.
Dat soort dingen vind ik te belachelijk voor woorden maar het gaat om de centjes helaas.
Oh en van de Z drugs kun je gaan slaapwandelen :P
hmkey
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 102
Geregistreerd: za feb 26, 2011 5:49 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor pammer » di maart 01, 2011 10:22 pm

hmkey schreef:Oh en van de Z drugs kun je gaan slaapwandelen :P


Ik heb iets tegen Z-drugs. Het zijn inslapers maar ik vind ze gevaarlijk. Waarom zal je misschien denken. Wel omdat ik zeer slechte ervaring mee heb, en ik ben niet alleen.

Buiten deze functionaliteit heb ik natuurlijk niets tegen de andere voordelen. Met zolpidem kan men namelijk comapatiënten tot bewustzijn krijgen voor enkele uren.
Avatar gebruiker
pammer
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 270
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:43 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Michelangelo » wo maart 02, 2011 11:32 am

Voor mij is Oxazepam de lekkerste benzo, liefst in een dosering van rond de 50mg! Ik ervaar t helemaal niet als een benzo waar je suf van wordt, ik wordt er heel ontspannen van maar ook juist heel helder in me hoofd!

Als inslaper vindt ik Zopiclon de beste, over t algemeen in een dosering van 1,5 tablet! Voordeel van Zopcilon is ook dat t niet zo sederend werkt als de meeste Benzo's, dus je kunt rustig een pil nemen na alcoholgebruik om te kunnen doorslapen! (althans dat is mijn ervaring)
Michelangelo
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 105
Geregistreerd: do feb 24, 2011 8:13 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Michelangelo » wo maart 02, 2011 11:38 am

Alprozalam/Xanax schijnt trouwens DE killer te zijn wat betreft benzo-verslaving! (Spreek niet uit eigen ervaring, maar zijn wel de cijfers uit de verslavingszorg, geen toeval met een bezo die uit de USA komt)
Michelangelo
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 105
Geregistreerd: do feb 24, 2011 8:13 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Flameon » wo maart 02, 2011 1:41 pm

Michelangelo schreef:Alprozalam/Xanax schijnt trouwens DE killer te zijn wat betreft benzo-verslaving! (Spreek niet uit eigen ervaring, maar zijn wel de cijfers uit de verslavingszorg, geen toeval met een bezo die uit de USA komt)


Klopt. Oxazepam doet het overigens ook goed qua verslavingsgevoeligheid
Avatar gebruiker
Flameon
Donateur
Offline
 
Posts: 2319
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:19 pm
Woonplaats: Bouwde dit forum mee op. Nu niet meer actief

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor YawningMan » wo maart 02, 2011 8:32 pm

Alprazolam de meest verslavende? Moet ik misschien maar eens een andere all-time favorite uit gaan zoeken :grin:
Feels good, bro.
Avatar gebruiker
YawningMan
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 31
Geregistreerd: di feb 22, 2011 11:16 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Michelangelo » wo maart 02, 2011 8:44 pm

Uiteindlijk zijn ze op termijn allemaal verslavend, als je ze maar frequent genoeg naar binnen werkt... :roll:
Michelangelo
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 105
Geregistreerd: do feb 24, 2011 8:13 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Flameon » do maart 03, 2011 3:50 am

Michelangelo schreef:Uiteindlijk zijn ze op termijn allemaal verslavend, als je ze maar frequent genoeg naar binnen werkt... :roll:


Klopt ook wel weer, een benzo is ook een sluipmoordenaar
Avatar gebruiker
Flameon
Donateur
Offline
 
Posts: 2319
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:19 pm
Woonplaats: Bouwde dit forum mee op. Nu niet meer actief

Volgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Farmaceutische Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron