Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Speed en libido

Alle officiële antwoorden van het Trimbos-instituut worden hier verzameld.

Speed en libido

Berichtdoor Drugs Infolijn » do mei 26, 2011 11:43 am

Vraag:
Hoe kan het toch dat speed zo'n drastisch effect heeft op je libido? Bijna iedereen die ik ken en die speed gebruikt ervaart een enorme stijging in de seks-drive. Ook na een orgasme verdwijnt deze absoluut niet, vaak is die nog heftiger terug.

Welke hormonen zijn daarvoor verantwoordelijk? Vasopressine? Oxytocine? Testosteron?

Oestrogeen en Testosteron worden bij mannen door de teelballen en bij vrouwen door de bijnieren geproduceerd. Als het Androgenen zijn is het wel verontrustend dat amfetamine zo'n drastische impact heeft op die delen van het lichaam. Daar worden toch wel stoffen geproduceerd die je als man niet te weinig wilt hebben en als vrouw niet te veel.

Ik vermoed dat het ook te maken heeft met Oestrogeen. Die zijn van belang voor het soepel houden van de vagina, en voor de productie van het cervix-slijm. Eigen ervaring heeft geleerd dat speed de vagina stroever en strakker kan laten aan voelen. Persoonlijk heb ik dit altijd geweten aan de lichte uitdrogingsverschijnselen maar nu ik zo nadenk, en als het die hormonen zijn, zou het ook heel goed aan een verminderd gehalte Oestrogeen en verhoogd gehalte Testosteron kunnen liggen.


Antwoord:
Voor zover we weten heeft amfetamine geen (directe) invloed op de afgifte van hormonen als testosteron en oestrogenen. Een lage dosis amfetamine kan ervoor zorgen dat seksuele verlangens versterken. Daarnaast kan een lage dosis de duur van een erectie verlengen en een orgasme heviger maken. De reden daarvoor is de vergrote dopamine afgifte die het beloningscentrum in de hersenen stimuleert. Langdurig en overmatig gebruik van amfetamine kan een tegengesteld effect hebben: het krijgen van een erectie kan worden bemoeilijkt, evenals het krijgen van een orgasme.
Daarnaast kan ook conditionering een rol spelen. Als seks eenmaal onder invloed heeft plaatsgevonden, zal hergebruik van een middel mogelijk sneller seksuele gevoelens aanwakkeren. Ook is het zo dat gebruik van middelen als amfetamine kan helpen bij het “overwinnen” van verlegenheid of seksuele geremdheid.
De Drugs Infolijn is een dienst van het Trimbos-instituut en wordt financieel ondersteund door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
De Drugs Infolijn (0900-1995, € 0,10 p/min) geeft betrouwbare informatie en adviezen over drugs en druggebruik. Kijk ook eens op http://www.drugsinfo.nl en op http://www.drugsenuitgaan.nl.
Avatar gebruiker
Drugs Infolijn
Trimbos Professional
Offline
 
Posts: 195
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 4:12 pm

Re: Speed en libido

Berichtdoor Poseidon » zo jul 19, 2015 12:16 pm

Manmanman noemen die Drugsinfo-lijnentrekkers zich professionals :conf:

Als er een grote hoeveelheid dopamine in da blood aanwezig is wordt een gezonde man horney as hell.
Speed, coca, meth....same story.
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Speed en libido

Berichtdoor supergabbur » zo jul 19, 2015 12:23 pm

Anders ga je even topics uit 2011 bumpen :#:
Avatar gebruiker
supergabbur
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1365
Geregistreerd: do nov 22, 2012 3:15 pm

Re: Speed en libido

Berichtdoor Poseidon » zo jul 19, 2015 1:36 pm

Wie heeft hier nu eigenlijk de broek aan? Jij, Proto of ik?
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Speed en libido

Berichtdoor frozentoast » zo jul 19, 2015 11:07 pm

Uh, er staat toch ook vergrote dopamine afgifte als reden?
Avatar gebruiker
frozentoast
fa2 ouwe
Donateur
Offline
 
Posts: 2270
Geregistreerd: ma jul 16, 2012 11:45 pm
Woonplaats: zesde dimensie linksaf

Re: Speed en libido

Berichtdoor Poseidon » ma jul 20, 2015 12:07 am

Fock ja je hebt gelijk toast wat een afgang.
nee, hier kan ik me niet.meer onder uit lullen. :oops:
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Speed en libido

Berichtdoor Prototype » ma jul 20, 2015 12:50 am

Poseidon schreef:Wie heeft hier nu eigenlijk de broek aan? Jij, Proto of ik?

Een korte sportbroek nu.
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Vraag van de Week

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner