Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Speed: Handige informatie vooraf

Het subforum voor alles wat eindigt op -amfetamine.

Speed: Handige informatie vooraf

Berichtdoor Dopey » ma feb 21, 2011 5:54 pm

Originele post door *zommes*

Speed is een verzamelnaam voor amfetaminen, die weer onder de wekaminen(Psychostimulantia) vallen. De meest bekende straatnamen zijn pep, snelle en dus gewoon speed.

Dit is een stuk informatie waarbij ik mij heb gericht op het gebruiken van Speed. Als mensen geinterresseerd zijn in de geschiedenis van dit middel, is dat hier te vinden.

Effecten:
Dit middel heeft zowel invloed op lichaam als 'geest'. De effecten die hieronder genoemd worden zijn de meest voorkomende, maar omdat de werking van amfetaminen in het centrale zenuwstelsel beginnen, heeft de uitwerking bij iedereen toch een ander resultaat. De mate waarin bepaalde effecten zich voordoen zijn daarom gebonden aan de persoon die het gebruikt.

Lichamelijke effecten:
Amfetaminen zorgen hoofdzakelijk voor vernauwing van de bloedvaten. Een verhoging van bloeddruk en hartslag zijn daarom bijna altijd verbonden aan het gebruik van Speed. De spieren zullen zich in de meeste gevallen ook aanspannen met de eventueel afwijkende bewegingen van dien. Het is niet zeldzaam dat er tics en stuiptrekkingen ontstaan. Deze resulteren dan soms in hoofdpijn, duizeligheid en de indruk dat iemand spastisch is.

Geestelijke effecten:
Omdat geestelijk en lichamelijk natuurlijk vrij nauw met elkaar verbonden kunnen zijn, is het discutabel of de volgende effecten wel onder deze categorie vallen. Mijn overweging is gebaseerd op het doel dat de gebruiker met dit middel heeft en dat is geestelijk. Uiteindelijk zijn het natuurlijk allemaal gevolgen van de chemische reactie in het centrale zenuwstelsel, oftewel je lichaam. Deze worden voor de liefhebber later uitvoerig beschreven.
Speed zal de grootste groep van gebruikers een energiek en opgewekt gevoel geven. Er ontstaat een hogere mate van zelfverzekerdheid en meer lust in handelingen die het ego zullen strelen of voeden. Praten, analyseren, knutselen, opruimen, masturberen zijn een selectie van handelingen die herhaaldelijk en met een vrij obsessieve inslag aan de orde zijn bij de overhand van de speed-gebruiker. De eetlust verdwijnt en het uithoudingsvermogen verhoogt. De reserves die een mens op voorraad heeft aan energie, zullen daarom aangebroken worden.

Mensen met een ADHD-verwante stoornis hebben een andere geestelijke ervaring met amfetaminen. In de hersenen van deze personen wordt op een andere, verstoorde, manier de op- en afname van dopamine gereguleerd. Amfetamine zorgt dan voor een meer kalmerend effect omdat deze die regulatie meer structuur geeft.

Bovengenoemde effecten kunnen resulteren in zowel positieve als negatieve bij-effecten. Als iemand zichzelf bijvoorbeeld uitput, uithongert en daarom ziek wordt is dit niet te wijten aan het middel, maar aan de gebreken van de gebruiker. Daarom ga ik geen angstaanjagende waslijst aan horror-scenario's die zich kunnen voordoen neerzetten. Dit heeft namelijk niet direct te maken met het middel, maar met de geestelijke zwakte van de gebruiker. Die is variabel en bovendien beinvloedbaar. Het lijkt mij een belediging voor jullie intelligentie om uit te gaan leggen wat primaire levensbehoeften als eten en slapen zijn.

Letterlijke effecten:
Amfetamine is een sympathicomimeticum; het bootst de werking van het sympathische zenuwstelsel na. Belangrijke neurotransmitters in het sympathische zenuwstelsel zijn noradrenaline en adrenaline. Amfetamine is een agonist van deze stoffen; het zorgt ervoor dat er extra veel vrijkomt en dat dat extra lang door werkt.

Activering van het sympathische zenuwstelsel vindt normaal gesproken plaats bij gevaar of spanning. Het lichaam moet klaar zijn om snel te reageren.

Jellinek heeft een prachtig toegankelijk filmpje gemaakt over de effecten van drugs op het brein, zeer de moeite waard om te bekijken.

Omdat de dosering gebonden is aan de kwaliteit van het product en de gebruiker, is een indicatie niet in cijfers te geven. Het beste advies is om een mespunt te proberen en minimaal 15 minuten te wachten op het effect. Dit klinkt overdreven, maar mensen met hart- en vaat-ziekten kunnen hun gezondheid ernstig op het spel zetten. Op die manier kan je zelf uitzoeken wat de goede dosering voor jou is.

De vorm:
Oorspronkelijk werd amfetamine in pilvorm op de markt gebracht. Orale inname is dus de meest gangbare gebruikelijke vorm geweest. In het legale circuit, dus bij mensen die amfetamine voorgeschreven krijgen, is dit nog steeds zo.

Als Speed in het illegale circuit wordt verkregen, is het vaak nog in de vorm die ontstaan is na het laatste proces van de productie. We hebben dan te maken met een sterk geurende en vochtige substantie. Over het algemeen valt de geur te associeren met die van ether of aceton en verf. Ether en aceton is ook logisch, omdat dit als spoelmiddel kan worden gebruikt bij de productie. Om het op een fatsoenlijke manier te gebruiken zal er dus nog wat gedaan moeten worden met deze substantie:

Vormen van inname

Nasale inname: Snuiven dus. Laat het eerst zodanig dragen dat het in vaste vorm is en tot poeder gehakt kan worden. Omdat ik meegemaakt heb dat mensen vervolgens denken dat ze met een paardenbloem te maken hebben zal ik even kort uitleggen hoe snuiven werkt: je ademt in via je neus met de kracht van een zucht, niet te fanatiek dus. Problemen aan deze vorm van inname is dat het door de reactie met vocht in de neus een branderig zuur gevoel geeft. Voordelen zijn dat het effect sneller optreed en er weinig verloren gaat.
Orale inname: Slikken dus. Speed is niet lekker. Doe de substantie dus ergens in waardoor het snel richting maag kan verdwijnen. Capsules en vloeitjes zijn daar oplossingen voor. Spoel deze weg met een flinke slok vocht. Een andere en mijn favoriete manier van orale inname is de Speed te mengen met wat thee, niet veel en dat in een keer door te slikken. Als je een slecht gebit hebt, drink dan melk om de zuurtegraad van je mond te verlagen. Dit geldt trouwens ook voor nasale inname.
Intraveneuze inname: Deze informatie heb ik opgesteld voor mensen die geen tot weinig ervaring met speed hebben. Injecteren van middelen is iets wat vrij veel risico's met zich meebrengt en ga ik daarom niet uitleggen. Voor ervaren gebruikers die zich neerleggen bij dagelijks gebruik is dit een oplossing die voordelen kan bieden omdat de eventuele klachten aan de ingewanden beperkt blijven.
Andere: Ondanks de ontwikkelingen die men doormaakt in dezelfde leeftijd als wanneer men zindelijk behoort te worden, zijn er mensen die weer terugvallen in de drang om dingen in hun anus te stoppen. Een beschrijving van deze manier van inname is ook niet besteed aan de beginnende gebruiker. (Bovendien heb ik mij er van onthouden kennis te nemen van hoe dit in zijn werk gaat.) Alsnog geinterresseerd: http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=13726

Prijzen en zuiverheid zijn uiteraard gebonden aan de leverancier. Je kan voor jezelf bepalen wat je over hebt voor een gram speed, ga niet op zoek naar de goedkoopste, maar naar de meest zuivere. Als je wat ervaring hebt ben je je eigen testcentrum, tot die tijd heeft de overheid testcentra ter beschikking gesteld om je op weg te helpen. Als de resultaten tussen de 40 en de 70 procent amfetamine liggen, zonder toevoegingen als caffeine, heb je te maken met en product dat als bruikbaar beschouwd kan worden. Er kan vrij fanatiek en obsessief worden gepraat over prijzen en zuiverheden. Het enige wat dat met mij doet zijn flashbacks van de peuterspeelzaal toen het klonk "Mijn tekening is veel mooier dan die van jou."

Science-fiction, een kleine selectie uit de lijst van bullshit-beweringen:
"De speed brandde door mijn cd-hoes heen." Speed is niet corrosief, hoe hard sommige mensen dit ook verkondigen, het is gewoon complete onzin. Het is zelfs in zoverre onwaarschijnlijk dat ik wel heel erg benieuwd ben naar wat die mensen dan precies voor giftige rotzooi in huis hebben gehaald en vooral, hoe ze daaraan gekomen zijn.
"Zo'n gast die ik ken zit in een inrichting, door speed." Dit zou kunnen, als hij bijvoorbeeld jarenlang seksueel misbruikt werd door zijn oom, die Speed heette. Verder heeft iemand die zichzelf door eindeloos wakker blijven tot psychoot werkt, dit aan zichzelf te danken.
"Ik zag zo'n Amerikaanse documentaire en ..." Misschien is het eigenlijk een beetje overbodig om te vertellen dat Amerikaanse documentaires nogal 'gekleurd' zijn. Van een land waar je voor het roken van een jointje tussen de moordenaars en verkrachters komt te zitten, neem ik niks aan.

Conclusie:
Nooit oordelen over een middel, het is namelijk niet iets voor zijn eigen eigenschappen heeft gekozen en daar invloed op heeft. Amfetamine is een medicijn voor iemand en een gif voor een ander. Wees je bewust van wat je jezelf en je omgeving aandoet en er is helemaal niks mis met dit product. Keep a clean mind in this dirty world. Ga niet jezelf dagenlang kapot snuiven en vervolgens klagen dat je depressief bent, houd dan gewoon je bek en ga slapen.

Originele post door *zommes*

Een zeer goede tekst over de ervaring met de eerste paar fase's van amfetamine gebruik kan je hier lezen:
Amfetamine, mijn ervaring ermee.
8===D~~
Avatar gebruiker
Dopey
x Straight x Edge x
Donateur
Offline
 
Posts: 3423
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:39 pm

Re: Speed: Handige informatie vooraf

Berichtdoor Hippyflip » do feb 24, 2011 8:42 pm

Haha , Mooie topic . De waarheid
I said no to drugs , Buy They just wouldn't listen
Avatar gebruiker
Hippyflip
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 31
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 9:35 pm
Woonplaats: Antwerpen

Re: Speed: Handige informatie vooraf

Berichtdoor maniac » do maart 17, 2011 7:41 pm

goeie duidelijke informatie, heel handig om te weten voor de eerste keer ;)
Quasi diepzinnige oosterse shit
Avatar gebruiker
maniac
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 266
Geregistreerd: ma maart 14, 2011 10:15 pm
Woonplaats: Noord-Nederland

Re: Speed: Handige informatie vooraf

Berichtdoor Balance » zo mei 08, 2011 11:30 pm

Als Speed in het illegale circuit wordt verkregen, is het vaak nog in de vorm die ontstaan is na het laatste proces van de productie. We hebben dan te maken met een sterk geurende en vochtige substantie. Over het algemeen valt de geur te associeren met die van ether of aceton en verf. Ether en aceton is ook logisch, omdat dit als spoelmiddel kan worden gebruikt bij de productie.


Science-fiction, een kleine selectie uit de lijst van bullshit-beweringen:
"De speed brandde door mijn cd-hoes heen." Speed is niet corrosief, hoe hard sommige mensen dit ook verkondigen, het is gewoon complete onzin. Het is zelfs in zoverre onwaarschijnlijk dat ik wel heel erg benieuwd ben naar wat die mensen dan precies voor giftige rotzooi in huis hebben gehaald en vooral, hoe ze daaraan gekomen zijn.


Aceton kan sommige plastics oplossen dus als je speed die vochtig is van aceton op een cd hoesje probeert te drogen, dan lijkt het inderdaad corrosief.
Fire
Spoiler! :
Oeps niks te melden hier :P
Avatar gebruiker
Balance
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 89
Geregistreerd: ma feb 28, 2011 10:12 pm

Re: Speed: Handige informatie vooraf

Berichtdoor FuntCase » ma mei 09, 2011 1:30 am

Burn :beer:
Demons run when a good man goes to war
Night will fall and drown the sun
When a good man goes to war

Friendship dies and true love lies
Night will fall and the dark will rise
When a good man goes to war

Demons run, but count the cost
The battle's won, but the child is lost
Avatar gebruiker
FuntCase
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 229
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 6:33 pm

Re: Speed: Handige informatie vooraf

Berichtdoor remone » vr dec 30, 2011 11:22 pm

Typo: speed laten dragen moet zijn; laten drogen.
Of t moet toevallig Belgisch zijn :p
remone
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 41
Geregistreerd: do jun 09, 2011 9:19 pm

Re: Speed: Handige informatie vooraf

Berichtdoor Yokibeer » za dec 31, 2011 8:40 pm

Heb een keer zeer goed uitgedraaide speed gehad, en die was doorzichtig van kleur en pasta vorm, na 30 min droog en de beste speed die ik ooit heb gehad, hier waag ik me niet meer aan de speed, erg jammer, alleen maar Pervetine, of zeer slecht afgedraaide amfetamine of met 50% cafeïne.
Yokibeer
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 79
Geregistreerd: za dec 17, 2011 1:21 pm

Re: Speed: Handige informatie vooraf

Berichtdoor Moondude » ma jan 02, 2012 2:08 am

Best interessante post!

Balance schreef:
Aceton kan sommige plastics oplossen dus als je speed die vochtig is van aceton op een cd hoesje probeert te drogen, dan lijkt het inderdaad corrosief.


Dus best geen cd hoesjes gebruiken waarvan je de tracklist nog wil kunnen lezen :D
Moondude
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 35
Geregistreerd: ma jan 02, 2012 1:41 am
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Speed: Handige informatie vooraf

Berichtdoor Olliver1977 » ma jan 20, 2014 1:07 pm

Moondude schreef:Best interessante post!

Balance schreef:
Aceton kan sommige plastics oplossen dus als je speed die vochtig is van aceton op een cd hoesje probeert te drogen, dan lijkt het inderdaad corrosief.


Dus best geen cd hoesjes gebruiken waarvan je de tracklist nog wil kunnen lezen :D


Gisteren 4 lijntjes, 2 om 15u en 2 om 16u. Geen oog dicht gedaan deze nacht en had nochtans 8 biertjes in mijn mik :conf: vandaag ist recupereren geblazen :lol:
Olliver1977
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 84
Geregistreerd: wo okt 03, 2012 10:24 am

Re: Speed: Handige informatie vooraf

Berichtdoor Olliver1977 » wo feb 19, 2014 6:03 pm

Olliver1977 schreef:
Moondude schreef:Best interessante post!

Balance schreef:
Aceton kan sommige plastics oplossen dus als je speed die vochtig is van aceton op een cd hoesje probeert te drogen, dan lijkt het inderdaad corrosief.


Dus best geen cd hoesjes gebruiken waarvan je de tracklist nog wil kunnen lezen :D


Gisteren 4 lijntjes, 2 om 15u en 2 om 16u. Geen oog dicht gedaan deze nacht en had nochtans 8 biertjes in mijn mik :conf: vandaag ist recupereren geblazen :lol:


kan me niet inbeelden dat ik dit langer als 1 nachtje volhou :evil:
Voor mij is dit meer als voldoende :#:
Laatst bijgewerkt door Olliver1977 op wo feb 19, 2014 7:37 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Olliver1977
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 84
Geregistreerd: wo okt 03, 2012 10:24 am

Re: Speed: Handige informatie vooraf

Berichtdoor Perry » wo feb 19, 2014 6:50 pm

Dat grammar :o

Maaruhm, slechte instelling, bijpakken is het motto
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Speed: Handige informatie vooraf

Berichtdoor Olliver1977 » wo feb 19, 2014 7:39 pm

JongGeleerd schreef:Dat grammar :o

Maaruhm, slechte instelling, bijpakken is het motto


thanks but no thanks, kater is al erg genoeg zo :grin:
ben deze aan het verdrinken met duvel :rock:
straks om 9 u maffen als doornroosje :mrgreen:
misschien met nog wat kratom :hulde:
Olliver1977
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 84
Geregistreerd: wo okt 03, 2012 10:24 am

Re: Speed: Handige informatie vooraf

Berichtdoor SpaceMarine » wo jul 15, 2015 10:02 pm

Als ik speed heb gesnoven heb ik het gevoel van een prop in me keel en kryg die niet weg hoe komt dit?
SpaceMarine
Newbie
Offline
 
Posts: 11
Geregistreerd: wo jul 15, 2015 9:32 pm

Re: Speed: Handige informatie vooraf

Berichtdoor Perry » wo jul 15, 2015 10:40 pm

SpaceMarine schreef:Als ik speed heb gesnoven heb ik het gevoel van een prop in me keel en kryg die niet weg hoe komt dit?

Hmm, deja vu
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Speed: Handige informatie vooraf

Berichtdoor SpaceMarine » wo jul 15, 2015 10:46 pm

Is vrij tot zeer kut vind ik persoonlijk
SpaceMarine
Newbie
Offline
 
Posts: 11
Geregistreerd: wo jul 15, 2015 9:32 pm

Re: Speed: Handige informatie vooraf

Berichtdoor julian6 » za aug 08, 2015 7:04 pm

SpaceMarine schreef:Als ik speed heb gesnoven heb ik het gevoel van een prop in me keel en kryg die niet weg hoe komt dit?


een deel van de speed kan in je keel terechtkomen en daar blijven zitten

bij mij helpt flink rochelen en daarna iets drinken wel
Avatar gebruiker
julian6
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 36
Geregistreerd: di feb 28, 2012 1:27 am

Re: Speed: Handige informatie vooraf

Berichtdoor Prototype » zo aug 09, 2015 7:30 am

julian6 schreef:
SpaceMarine schreef:Als ik speed heb gesnoven heb ik het gevoel van een prop in me keel en kryg die niet weg hoe komt dit?


een deel van de speed kan in je keel terechtkomen en daar blijven zitten

bij mij helpt flink rochelen en daarna iets drinken wel

Jup, is de drip die doorschiet naar je slokdarm.
Inderdaad snel verholpen na een glas drinken. :beer:
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Speed: Handige informatie vooraf

Berichtdoor Ivo » zo aug 09, 2015 8:46 am

SpaceMarine schreef:Als ik speed heb gesnoven heb ik het gevoel van een prop in me keel en kryg die niet weg hoe komt dit?

Dit heb ik zelfs bij cafeïne en andere uppers. Ik ken de oorzaak niet, maar ik heb wel gemerkt dat als ik genoeg drink, ik hier een stuk minder last van heb.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Speed

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner